Veel gestelde vragen

 

 

U kunt hier veel gestelde vragen bekijken. Wellicht vindt u het antwoord op uw vraag.

Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u uw vraag online op deze pagina stellen.

Uw vraag wordt dan hier online beantwoord door een van onze medewerkers.

Op die manier hebben andere klanten/bezoekers daar ook profijt van.


Veel Gestelde Vragen

Kijk of uw vraag al voorkomt in de lijst FAQ.

Kies deze optie alstublieft als eerste.


Online vragen

Kijk of uw vraag al online is beantwoord of stel uw vraag online (a.u.b. als tweede optie).


Contact

Geen antwoorden en wilt u uw vraag niet online stellen? Neem dan contact met ons op.

 

FAQ

 

VRAAG:  Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

ANTWOORD:  Sinds kort is ons betaalsysteem aangepast. U hoeft nu niet meer vooruit te betalen.
Uw opdracht wordt uitgevoerd, pas daarna ontvangt u een factuur die binnen 14 dagen moet worden voldaan.

 

VRAAG:  VidiVendo is veel goedkoper dan andere aanbieders van vergelijkbare diensten.

Dan is de kwaliteit en/of service toch ook minder? Er moet dan toch ergens op bezuinigd worden?

 

ANTWOORD:  Ja, er moet èrgens  op bezuinigd worden, nee wij bezuinigen nooit op kwaliteit of service!

Wij hebben een speciaal systeem waardoor wij voordeliger kunnen leveren zonder dat dit ten koste gaat van kwaliteit of service.

Meer daarover vindt u op de pagina’s Over ons  en Ons businessmodel .

 

 

VRAAG:  Kan ik ook achteraf betalen?

 

ANTWOORD:  Dat is sinds kort mogelijk voor alle klanten (zie vraag 1).

 

 

VRAAG:  Waarom is VidiVendo ’s morgens niet telefonisch bereikbaar?

 

ANTWOORD:  Wij hebben geen telefoniste. Dat is één van de bezuinigingen waardoor wij voordelige tarieven kunnen bieden, zonder verlies op kwaliteit en service (zie Businessmodel ).

’s Morgens richten wij ons volledig op het verwerken van opdrachten en andere zaken waarbij deadlines van toepassing zijn.

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 13:00 tot 17:00 uur en 24/7 via e-mail en WhatsApp.

Voor spoedeisende zaken van bestaande klanten, zijn wij ook ’s avonds tot 20:00 uur telefonisch bereikbaar.

 

 

VRAAG:  Ik vind de online bestelprocedure omslachtig en tijdrovend. Kan dat ook anders?

 

ANTWOORD:  De online bestelformulieren zijn zo ingericht dat alle essentiële vragen beantwoord worden en wij direct voor u aan de slag kunnen.

Het voorkomt aanzienlijke vertragingen door onduidelijkheden en fouten. 

Per saldo werkt de online bestelprocedure dus sneller en effectiever.

Bij complexe of uitgebreide/meervoudige opdrachten, kunt u gebruik maken van het VIP pakket.

In dat geval kan er telefonisch of on-site overlegd worden en hoeft u geen gebruik te maken van de online bestelformulieren.

 

 

VRAAG:  Ik verdwaal in alle opties en mogelijkheden op de website.

Ik weet niet goed wat ik moet kiezen en mijn kennis op dat gebied is ook onvoldoende.

Kan ik geadviseerd en begeleid worden om de juiste keuze te kunnen maken?

 

ANTWOORD:  Uiteraard! Stuur ons een e-mail met uw wensen, uw budget, en uw telefoonnummer (als u telefonisch contact wilt).

U ontvangt dan advies en begeleiding via e-mail of – indien gewenst – telefonisch.

 

 

VRAAG:  Ik ben niet zo van overleg via e-mail of telefonisch en heb liever een persoonlijk gesprek on-site.

Kan er ook een afspraak worden gemaakt bij mij op kantoor?

 

ANTWOORD:  Dat is mogelijk als u gebruik maakt van het VIP pakket  en u gevestigd bent in de regio binnen ca. 80 km van Rockanje.

Bent u elders gevestigd, dan zijn wij genoodzaakt reiskosten in rekening te brengen of op een andere locatie af te spreken.

 

 

Online vraag en antwoord

 

Staat uw vraag/antwoord niet bij FAQ en ook niet onderaan deze pagina bijReacties?

Stel uw vraag dan online op deze pagina door hieronder een Reactie  te plaatsen.

Wij zullen uw vraag snel beantwoorden, want deze methode heeft veel voordelen voor zowel ons als voor bezoekers van deze pagina.

 

Uw vraag is voor iedereen zichtbaar, dus vermeld geen persoonlijke gegevens zoals adressen, telefoonnummers en andere gevoelige informatie.

Is privé-informatie noodzakelijk in uw vraag? Dan kunt u deze via e-mail naar ons versturen.

 

Stel uw vraag hieronder in het reactie veld.

Alle velden zijn optioneel.  Als u geen naam invult, wordt er “Anoniem ” bij uw vraag vermeld.

Als u uw e-mailadres invult, is dit alleen voor VidiVendo zichtbaar en kan eventueel worden gebruikt om u een privébericht te sturen.
Tevens ontangt u dan een melding zodra er antwoord op uw vraag is.

 

Om misbruik te voorkomen wordt uw vraag niet direct op het scherm vertoond.

Na enige vertraging is uw vraag zichtbaar op deze pagina en zal z.s.m. worden beantwoord.

 


Reacties

FAQ – vraag en antwoord — 23 reacties

  1. Graag gedaan, Elisabeth!
    Fijne dag en alvast een fijn weekend gewenst!

    Groetjes,
    Kathleen

  2. Nee hoor, de opdrachten en/of persoonsgegevens worden nooit doorverkocht of op andere wijze uitbesteed aan BEDRIJVEN.
    Een FREELANCER is geen BEDRIJF maar een soort tijdelijke medewerker voor één bepaalde opdracht of een deel daarvan.
    Uiteraard wordt hij/zij daarvoor betaald, soms direct maar meestal via ons, dat ligt aan de soort opdracht en overeenkomst.
    Wanneer wij gebruik maken van een freelancer, krijgt hij/zij alleen de benodigde technische/artistieke informatie om de opdracht te kunnen uitvoeren maar NOOIT persoonlijke gegevens.

  3. maar dan wordt het soms toch ook uitbesteed en dan ziet zoon freelancer toch ook persoonsgegevens enzo?

  4. Hoi Elisabeth, bedank voor je vragen!

    1. Ja dat klopt. Althans gedeeltelijk… De informatie wordt niet “steeds veranderd” maar op dit moment wel ge-update.
    Veel pagina’s zijn de afgelopen jaren niet aangepast en bevatten dus gedateerde product- en prijsinformatie.
    We hebben ervoor gekozen om (nog) geen upgrade voor de gehele website te doen maar gefaseerd: elke maand een paar pagina’s.
    Eind dit jaar of begin volgend jaar zal alle informatie weer geheel up-to-date zijn.

    2. Opdrachten worden altijd in of onder eigen beheer uitgevoerd en nooit uitbesteed of “doorverkocht” o.i.d. aan andere bedrijven. Dat is trouwens ook wettelijk verboden door de nieuwe privacy wetgeving.
    We hebben eigen vaste medewerkers/ontwerpers (zoals Cas en ik en andere parttime medewerkers) en ook een netwerk van freelance medewerkers die ons regelmatig helpen in drukke tijden en/of met specialistische werkzaamheden.
    Een opdracht kan dus geheel door een van onze vaste medewerkers worden uitgevoerd, of in samenwerking met een van onze freelancers (elk een gedeelte van de opdracht), of soms geheel door een freelancer (tijdens drukte/vakantie en/of als de specifieke expertise bij onze vaste medewerkers onvoldoende is).

    Is het zo duidelijk?

    Groetjes,
    Kathleen

  5. hallo ik heb 2 vragen.

    1. klopt het dat de info en prijzen op de website steeds worden veranderd?
    2. doen jullie het ontwerpen nou zelf of wordt dat uitbesteed aan andere bedrijven?

  6. Beste Bert,

    Fijn dat je een beoordeling wilt plaatsen en onze excuses dat dit nog steeds niet mogelijk is.
    De reden hiervan is dat wij zoeken naar een betrouwbare software hiervoor die ook goed samenwerkt met Google.
    De reden dat er nog steeds geen nieuw systeem is geïnstalleerd is eigenlijk een beetje arrogant (maar wel eerlijk): wij hebben het de laatste tijd zo druk met opdrachten dat we hier gewoon nog geen tijd voor hebben gehad (opdrachten hebben prioriteit). Over het algemeen zijn onze klanten prima tevreden en dat vertaalt zich in toename van de opdrachten.
    Voor klanten die graag een beoordeling achterlaten (of bezoekers die beoordelingen willen lezen) is dit uiteraard vervelend. Één van onze goed voornemens voor 2019 is om dit toch nog te realiseren en wat hoger op onze to-do list te plaatsen.
    We zullen je een bericht sturen zodra het gerealiseerd is.
    Nogmaals excuses voor het ongemak…

    Mvg,
    Cas

  7. Ik wil (al heel lang) een beoordeling plaatsen op jullie website maar dat is (al heel lang) niet mogelijk. Groet, Bert

  8. Hi Roy, ik heb je laatste bericht verwijderd. Ben op zich heel blij dat je online reageert (kunnen anderen er ook van leren) maar je kunt geen persoonlijke gegevens in een online bericht plaatsen. Vandaar…
    Ik heb je een e-mail gestuurd met het antwoord. Een gedeelte daarvan zal ik hier ook posten:

    Over de redenen van wijzigen betaalsysteem en rekeningnummers:
    1. Klanten ontvangen nu eerst het product en daarna pas de factuur. Ze kunnen dus eerst het werk beoordelen en pas betalen als ze tevreden zijn. Betaling achteraf zien wij als een uitbreiding van onze service en het vertrouwen daarin (no cure, no pay).
    2. Wij kunnen lage prijzen handhaven door onze kosten zo laag mogelijk te houden (zie ook https://vidivendo.nl/informatie/over-ons/businessmodel/).
    Voorheen werd een betaling overgemaakt op de zakelijke bankrekening van VidiVendo en vanuit daar verdeeld over de freelancer(s) die aan de opdracht gewerkt had(den). Dat bracht extra (bank)kosten met zich mee die wij dan zouden moeten doorberekenen aan de klant. Om prijsverhoging in 2019 te voorkomen, hebben wij nu een voordeliger systeem waarbij de betaling direct naar de uitvoerder/ontwerper wordt overgemaakt en de prijzen in 2019 gelijk blijven.

    Met vriendelijke groet,
    Cas Maarseveen

  9. Beste Roy,
    Bedankt voor je bericht en vervelend dat de betaling niet goed is gegaan.
    Wellicht heb je de tenaamstelling niet juist vermeld? Als je tnv “VidiVendo” hebt vermeld, kan dat soms leiden tot problemen.
    Het bedrag moet tnv de ontwerper/uitvoerder die de opdracht heeft behandeld. Deze naam is op de factuur vermeld.
    Mocht dit niet helpen, neem dan even contact met ons op via e-mail.
    Met vriendelijke groet,
    Cas

  10. Beste Wouter,

    Vandaag hebben wij ons betaalsysteem aangepast en dit op onze website vermeld.
    Vanaf nu hoef je niet meer vooruit te betalen. Je opdracht wordt uitgevoerd en aan je geleverd, pas daarna ontvang je een factuur die binnen 14 dagen moet worden voldaan.
    Helaas hebben deze wijzigingen en jouw betaling elkaar gekruist. Vervelend voor je, onze excuses voor het ongemak.
    We hebben je opdracht wel ontvangen. Deze wordt nu uitgevoerd en hoeft dus pas achteraf betaald te worden.

    Met vriendelijke groet,
    Cas

  11. Beste Anoniem,

    Als je jezelf aanmeldt voor onze nieuwsbrief, ontvang je regelmatig leuke aanbiedingen tot wel 50% korting.
    Daarnaast introduceren wij soms nieuwe diensten. Deze nieuwe diensten worden tijdelijk tegen fikse kortingen aangeboden.

    Met vriendelijke groet,
    Cas

  12. Beste Fabian,

    Allereerst bedankt voor je reactie en fijn om te lezen dat je tevreden bent met het resultaat!
    In jouw geval heb je gekozen voor een Pluspakket waarbij je ook een “bronbestand” of “source file” geleverd krijgt.
    Een bronbestand is een extra bestand in het formaat van de software waarmee het gemaakt is, bijvoorbeeld PhotoShop of Adobe Illustrator.
    Bij jouw ontwerp is dat Adobe Illustrator en heeft het meegeleverde bestand de extensie “.AI”.
    Een AI bestand kan alleen worden geopend als Adobe Illustrator ook op je computer geïnstalleerd is, dus waarschijnlijk is dat niet het geval.
    Toch adviseer ik je om het bronbestand zorgvuldig te bewaren. AI is een standaardformaat in de grafische industrie, dus als je later iets aan je ontwerp wilt laten veranderen of bijvoorbeeld wilt laten afdrukken op groot formaat (billboard oid), dan heeft dat bedrijf het AI bestand nodig.
    Het JPG bestand is hi-res dus geschikt voor normale afdrukken (A-4 / A-3).

    Ik hoop je vraag hiermee voldoende beantwoord te hebben. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je die uiteraard altijd hier stellen.

    Met vriendelijke groet,
    Cas

  13. Beste mensen. ik heb een jpg en een ai bestand ontvangen – bedankt trouwens! prachtig ontwerp!. de jpg komt goed in beeld maar de ai doet niets. ik begrijp niet waar de ai voor is.

  14. Helemaal duidelijk Cas! En helemaal toppie! Ik ben gerustgesteld en ga mijn logo bestellen!
    Bedankt voor de duidelijke en snelle reactie!
    Peter

  15. Beste Peter,

    Bedankt voor je vraag.
    Fijn dat je je vraag online hebt gesteld, zodat anderen hier ook iets aan hebben.

    Waar je op doelt is de “Wet Koop Op Afstand” en die is in dit geval niet van toepassing omdat:
    1. deze wet alleen geldt voor verkoop aan particulieren en niet aan bedrijven;
    2. deze wet niet geldt voor “maatwerkopdrachten”, bijvoorbeeld een maatpak, drukwerk, of in dit geval: logo ontwerp.

    Wettelijk zijn wij dus niet verplicht tot restitutie maar wij hebben kwaliteit, flexibiliteit en klantenservice hoog in het vaandel en doen er alles aan om onze klanten tevreden te houden.
    Als je order wordt afgeleverd en je bent niet tevreden, dan heb je (afhankelijk van het gekozen pakket) recht op gratis revisies.
    Gratis revisies zijn aanpassingen aan het bestaande ontwerp, mits er door de klant geen verkeerde informatie is verstrekt bij het plaatsen van de order.
    Bij logo design geldt:
    – 2 gratis revisies indien je hebt gekozen voor het Budgetpakket;
    – 5 gratis revisies indien je hebt gekozen voor het Standaardpakket;
    – gratis onbeperkte revisies indien je hebt gekozen voor het Pluspakket of het VIP pakket.
    Daarnaast kan je altijd extra revisies bestellen. De kosten hiervan bedragen meestal € 10,- of € 20,-.

    Onze ervaring is dat klanten vrijwel altijd tevreden zijn over het resultaat en weinig gebruik maken van (veel) revisies.
    De kans is klein, maar het zou kunnen dat je ondanks de revisies totaal niet tevreden bent met het eindresultaat.
    In dat geval kun je contact met ons opnemen en je klachten motiveren. Wij zullen de situatie dan eerlijk en objectief beoordelen.
    Als blijkt dat de designer inderdaad geen goed werk heeft geleverd (verwijtbare fouten) dan nemen wij ons verlies en wordt het betaalde bedrag teruggestort op je rekening, of wij laten je opdracht opnieuw uitvoeren door een andere designer. Uiteraard geheel voor onze rekening.

    Zo zie je maar: wij hebben geen wettelijke verplichtingen nodig om onze klanten tevreden te houden en garanties te bieden.
    Klantenservice staat bij ons boven de wet! 🙂

    Ik hoop je vraag voldoende beantwoord te hebben. Zo niet: reageer gerust weer!

    Fijne dag!
    Cas

  16. Goedemorgen,

    Ik wil een logo laten maken maar vraag mij af of ik mijn geld terugkrijg als ik niet tevreden ben met het resultaat.
    Er geldt toch 14 dagen bedenktijd bij aankopen via internet?

    Alvast bedankt voor het antwoord!
    Peter

  17. Klopt! Of eigenlijk: het klopt niet dat er onduidelijkheid hierover bestaat. Je hebt helemaal gelijk, het is idd verplicht om dit duidelijk te vermelden.

    Omdat wij voor meer dan 90% aan bedrijven leveren, zijn de vermelde prijzen exclusief btw maar dat moet uiteraard duidelijk vermeld zijn.
    Tijdens de laatste update is er iets fout gegaan waardoor op een aantal pagina’s de btw vermelding niet getoond werd.
    Dit was ons nog niet opgevallen, wij zullen dit zsm aanpassen.

    Hartelijk dank voor je melding en onze excuses voor de onduidelijkheid!

  18. Het is mij niet helemaal duidelijk of de prijzen inclusief of exclusief btw zijn en volgens mij moet dat ook duidelijk vermeld zijn.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>